pondělí 17. listopadu 2014

new york is a good place to live


Hlavní věc, která mě na New Yorku vždycky hrozně zajímala, bylo zda ve skutečnosti vypadá stejně, jako v televizi. A po své první návštěvě musím říct, že vypadá a navíc mu to ještě strašně sluší! Mrakodrapy k němu tak nějak patří, jsou pěkně cihlové a na střeše je často bazén, kde se pořádají párty plné černých basketbalistů.

Můj úplně první den za oceánem byl velmi crazy. Poprvé sama v tak velkém městě jsem nestačila zírat, kolik různých lidí se kolem vás může za vteřinku mihnout. Všichni vypadají jak z nějakého ultracool klipu, hlavně takoví ti týpci ve velkých sportovních teniskách a s řetězy na krku. Jestli si ještě pamatujete reklamu na Kinder Maxi King, tak přesně takoví.

Při hledání ubytování jsem se pořádně zapotila, už když jsem čekala před domem své budoucí hostitelky. Absolutně jsem neměla ponětí, na jaký byt mám zazvonit, moje americká simkarta nefungovala a kolem se potuloval pochybný Trinidadec, který mi nebyl schopen říct jméno ulice a zval mě na "chladný nápoj" do nedalekého bistra. Poprvé jsem si pomyslela, že na svoje dobrodružný výlety už vážně doplatím.

Nakonec mě napadlo půjčit si od Trinidadce mobil a svou slečnu ubytovatelku jsem sehnala. Rozestlala mi gauč v kuchyni (kam bych sebou po 48 hodinách na nohou nejraději ihned práskla) a vyprávěla mi, že původně pochází ze Švédska a v New Yorku bude bydlet, dokud nedokončí studium fashion marketingu. Pak mě její přítel pozval na párty a pro jistotu mi půjčili klíč od bytu, kdybych náhodou dorazila a nikdo nebyl doma...! Stejně jsem se ale opět ztratila a místo večírku s Josefininým přítelem jsem se dostala na tu zmíněnou střechu s bazénem.

V New Yorku vážně můžete zažít téměř všechno, co chcete. Jeden kluk, kterého jsem první den potkala mi řekl: "New York je místo, které z tebe vytříská všechnu stydlivost!" Jestli měl pravdu, nevím, rozhodně jsem si ale pobyt tam maximálně užila. Nejzajímavěji na mě působila čtvrť SoHo, kde jsme s V. navštívili hodinu jógy u bývalé modelky Tary Stiles. SoHo je asi nejstylovější část celého Manhattanu. Je plná príma kavárniček a bister s lososovými bagely, streetových obchůdků, pouličních umělců a při přechodu ulice vás mine nejméně pět dlohovlasých blond supermodelek nebo všelijakých exotických krásek. V. si z těchto míst odnesl polaroid se svojí hvězdou Tarou Stiles, a mě naopak nenapadlo nic lepšího, než se vyfotit s nejhezčím bezdomovcem z NYC.


Soutěž Ulov si svého bezdomovce právě skončila, můžete se ovšem přihlásit do dalšího ročníku!
superultra hipsta prodavač kafe, SoHo

Autorka: Tereza Nyirendová
Foto: Tereza Nyirendová, Miroslav Koudelka


Jaká jiná píseň by mohla doprovázet dnešní článek, než...

Frank Sinatra - New York, New York

Žádné komentáře:

Okomentovat