pondělí 23. března 2015

nejlepší věci jsou zadarmo


Následující věta možná bude znít jako epické klišé, ale není od věci se ji připomenout: Nejlepší věci jsou v životě zadarmo.



Poslední dobou mi ke štěstí stačí, aby mi někdo u nás v kavárně pochválil cappuccino. Zdálo se mi totiž, že jako baristka roku se asi neblýsknu, zvlášť když jsem ještě pořád nezvládla ten tulipán z mléčné pěny. Pak mi ale jedna milá Francouzka složila poklonu a mně došlo, že život závisí přesně na takových maličkostech.
Jasně, existujou radovánky, kterých by se asi většina z nás chtěla zúčastnit. Let raketou nebo dovolená na Miami beach například. Nemluvím o plavbě po Karibiku, kde vám palubní personál jako laskavost nosí jeden drink za druhým a thajské masérky vám napravují záda. Ale podívejme se na to z hlediska poměru cena/užitek - najednou už tahle extravagantní zábava nevychází tolik příznivě, že ne?
Jestli je vám líto, že nevyděláváte miliony a se slzami v očích sledujete Instagram Dana Bilzeriana (tady), kde většinu příspěvků tvoří jachty, prsaté holka a pokr, nezoufejte. Pořád je na světě spousta maličkostí, které vám zpříjemní den a přitom je dostanete doslova zadarmo.

Pochvala. Nejde si o ní říct, ale když vám jí někdo věnuje, važte si jí. Vědět, že něco děláte dobře, je maximálně uspokojivý pocit.
Aviváž na prádlo. Je to divný, ale já tak moc miluju vůni čerstvě vypraného oblečení, že jsem se nedávno na návštěvě zmocnila na několik hodin mikiny s nápisem Star Wars jenom proto, že tak překrásně voněla. Moje maminka nikdy neprala v aviváži a přitom by tím určitě zlepšila den oběma svým dětem.
Bábovka. Za poslední měsíc jsem ochutnala nejméně čtyři druhy a definitivně se utvrdila v názoru, že ten nejjednodušší dezert je ten nejlepší. Bábovka je supr věc, ať už s mákem, banánová, tvarohová, s oříšky nebo bábovka Savoy. Vždycky mi vykouzlí úsměv na tváři.

mikina - WinWin Love, jeans+klobouk - Topshop, boty - Clarks


The following statement might sound a bit like a cliche, but let's remind it anyway: The best things in our lives are for free.

Of course a two week travel to Sri Lanka or to Miami Beach, Florida, won't make any bad, I cannot argue about that. But if you take in account a price of such travel in comparison to the satisfaction gained, suddenly, it’s not such a big deal, is it? I only realized that a few weeks ago, feeling a bit uncertain about my barrister career. My colleague tried to convince me that I was very bad at making coffee. I felt quite down until a French lady came and gave credits to my cappuccino. Being appreciated is the most pleasant thing in the world.

I guess each of you has something what lifts him up if needed. If you regret not having instagram like Dan Bilzerian - full of yachts, naked bitches and poker, stop crying. There is still plenty of things, that will brighten up your day and you’ll get them for free.


I myself enjoy the feeling of freshly washed clothes. Unfortunately, my mother has never used fabric softener, so all of our clothes had had quite neutral smell. My obsession went that far that during a friendly visit, I sneaked into a laundry and captured a Star Wars sweatshirt only because it smelt so nice. I kept that all night and if you think now that I am crazy, I can’t blame you for that.

Bábovka - I am not sure, if this typical czech dessert has any proper translation to English (I found "fancy bread" in my dictionary). The fact is I could eat it every day. Having tasted quite a variety, I still cannot decide which one is the best. And probably there is not the only one - basic one, banana bread, babovka Savoy, including nuts or poppy seeds. I am afraid the name doesn’t matter, it makes me always so high.



Autorka: Tereza Nyirendová
Fotky: Daniela Tomanová

6 komentářů:

  1. Presne tak, hľadať krásu v maličkostiach, presne o tom to celé je. Ja sa napríklad každé ráno vytešujem z ovsených kaší, ktorú robím každé ráno na iný spôsob :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je, to je krásný! já jsem teprve nedávno objevila chia semínka a ty si teď do kaše přidávám, i když můj kluk říká, že ovesná kaše je nechutná! :D

      Vymazat
    2. to hovorí väčšina chalanov, oni nedajú dopustiť na svoje párky či slaninu s praženicou! :D

      Vymazat
  2. Krásný klobouček. :) Já si každý den ráno pouštím hezké písničky pro zlepšení nálady a správný nakopnutí - jde mi pak vše lépe. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji :) písničky jsou super, když můžu pouštím si je celý den!

      Vymazat
  3. Skvele fotky, slusi ti to:)

    www.bridgeofmemories.blogspot.com

    OdpovědětVymazat